Bulgaria
info@babyspace.bg 359 2 489 94 92
2019-04-12 15:50:49 +0300 Темата представи Людмил Стефанов на „Академия за родители“ в София, февруари 2018 г. Взаимоотношенията между партньорите след появата на дете

Взаимоотношенията между партньорите след появата на дете

Взаимоотношенията между партньорите след появата на дете 470 900
Статия на Академия за родители
Темата представи Людмил Стефанов на „Академия за родители“ в София, февруари 2018 г.

Людмил Стефанов е психолог с над 20-годишен практически опит. Консултира деца, родители, партньорски двойки. Автор е на помагала, насочени към интерактивна работа с деца, превенция на агресията, както и на книгите „Философско четиво за деца“ и „Социална работа по законите на семейната система“. Води групи за личностно развитие, обучава родители, учители, социални работници по всички теми, касаещи детското развитие, връзката деца-родители и начина, по който функционира семейната система. Обучаван е в Позитивна терапия, Краткосрочна терапия, НЛП, Системен подход в психотерапията. Консултантската му и терапевтична практика е свързана с дейността на създадения от него и съпругата му Мариела Михайлова-Стефанова Психологически център „Аз и Ние“.

Важни акценти, върху които Людмил се спря по време на лекцията:

Жизненият цикъл на семейството:

  • Период на ухажване (когата двамата се влюбят един в друг)
  • Фаза на съвместен живот без деца (напасване на семейните модели)
  • Нарастване на семейството (идват нови хора на този свят, трябва да престанем да се гледаме в очите и да застанем един до друг, за да гледаме заедно в нещо трето, в една обща посока)
  • Стабилизация. Фаза на зрелия брак (период на възпитание на децата)
  • Период, в който децата постепенно напускат дома
  • Фаза на „празното гнездо“ (съпрузите отново остават сами, много двойки се преоткриват отново)
  • Един от партньорите остава сам

 

Положителните промени след раждането на децата:

  • Вече сме истинско семейство (усещане за пълнота)
  • Любовта нараства
  • Положителни промени в психичен план (интелект, памет, организираност)

 

Детето в семейната система:

  • Родителите много често пренасочват енергията си към новата роля. Ако родителите твърде много се втренчат в родителската роля, освен всичко друго те пренатоварват детето. Децата не се чувстват щастливи, когато ги поставяме пред другия партньор.
  • Контакти и с други добри възрастни (баба, дядо, съседи). Важно е детето да знае, че има и други добри възрастни, на които може да се разчита.
  • Рисково родителство. Има родители, които търсят у партньора си майката. Когато единият от партньорите е бил единствено дете, вижда после в собственото си дете конкуренция.

 

Взаимното уважение:

Ако жената уважава мъжа и мъжът уважава жената, децата им също уважават себе си. Който отхвърля партньора си, отхвърля него/нея в децата.“ (Берт Хелингер)

 

Йерархия на отношенията според това кои отношения са възникнали първи:

Партньорските отношения имат преимущество пред майчинството и бащинството. Разбира се, не до крайности. Важно е детето да знае, че е по-малко от своите родители и те се грижат за него, а не обратно.

 

Семейни коалиции:

Често живеем заедно три поколения, не физически заедно, но свързани житейски и битово. Важно е да знаем, че хоризонталните коалиции са функционални, вертикалните – не.

 

Повече по темата можете да научите от лекцията на Людмил Стефанов:

 

Коментари

Neutral avatar

Подобни статии


Нашите спонсори

Нашите партньори