Bulgaria
info@babyspace.bg 359 2 489 94 92
2016-05-05 14:51:55 +0300 Второкласник настоява в бележника да има специално място за записване на добрите постъпки. "Госпожо Министър, искаме похвали!"

"Госпожо Министър, искаме похвали!"

"Госпожо Министър, искаме похвали!" 470 900
Второкласник настоява в бележника да има специално място за записване на добрите постъпки.

Осемгодишният Боян Ганев от столичното 51 СОУ изпрати Отворено писмо до министъра на образованието и науката с предложения за промени в ученическия бележник и училищните правилници, които да стимулират доброто поведение и да намалят агресията в училище. Второкласникът успя да впечатли министър Меглена Кунева и се срещна лично с нея, за да обсъдят предложенията му.

Защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки, пита малкият ученик още в началото на писмото. Ето какво гласи пълният му текст:

Уважаема, Госпожо Министър,

Аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във Втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос:

Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.

Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник.

А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение!

Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А, лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!

Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега, единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.

Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяла ще стане много приятно!

Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи.

Много благодаря!

С уважение,

Боян Ганев

Малкият Боян бе поканен в просветното министерство на среща с Меглена Кунева, където тя му каза:

„Когато те похвалят, ти порастват крила! Привърженик съм за поощряването на добрите постъпки и ще се боря срещу агресията в училище. Ще предложа на експертите за следващата учебна година съдържанието на бележника да се промени. Възможно е графата ЗАБЕЛЕЖКИ да се преобразува в по-неутрална форма и да бъде заменена с БЕЛЕЖКИ. Забележката в момента се възприема повече с критично съдържание".

„Боян ми помогна, защото се опитваме да променим подхода в образованието. Има два начина на мислене. Единият е оценка и строг контрол. Другият е от първи до четвърти клас да не се напрягат децата. Аз бих казала - окуражете ги и те ще извадят най-доброто от себе си. Гледната точка на Боян подкрепя второто и се надявам това да се сбъдне”, допълни вицепремиерът. 

Коментари

Neutral avatar

Подобни статии


Нашите спонсори

Нашите партньори