Bulgaria
info@babyspace.bg 359 2 489 94 92
2018-10-03 13:13:24 +0300 Малкият голям човек започва да ви изненадва с разбиране на основни логически положения и спонтанни прояви на инат и самостоятелност Какво е нормално за развитието на 3-годишните деца?

Какво е нормално за развитието на 3-годишните деца?

Какво е нормално за развитието на 3-годишните деца? 470 900
Малкият голям човек започва да ви изненадва с разбиране на основни логически положения и спонтанни прояви на инат и самостоятелност

Повечето родители на 3-годишни деца се сблъскват с т.нар. бебешки пубертет. Сега вашето дете има повече езикови умения и мнение за абсолютно всичко, което означава, че избухванията и истеричния плач няма да изчезнат - те просто ще ... се променят.

Но това е добре! Можете да бъдете щастливи, че детето ви се развива в пълноправен малък човек със собствена индивидуалност.

 

Третата годинка носи съвсем нова вълна от поведения и способности. Това е сериозният старт на детството и пътешествието през него. Можете да се сблъскате с усещането, че разговаряте с възрастен човек, когато направите сравнение само с последната изминала година.

 

Ето какво можете да очаквате от вашето малко дете на възраст между 3 и 4 години.

Забележка: Това не е изчерпателен обзор на поведението и развитието. По-скоро това е ориентировъчен списък, очертаващ общите норми за това, което можете да очаквате от възможностите и поведението на 3-годишно дете.

По всяка вероятност ще забележите например големи промени в поведението между 3г. и 3,5г., а след това още повече промени, когато наближава 4-та година. В сравнение с 3-годишните, които са склонни да бъдат по-кооперативни, 3.5-годишните ще се стремят да действат самостоятелно и стават опърничави.

През тази година можете да очаквате някои сериозни промени в интересите и способностите на детето, въпреки че е изключително важно да се запомни, че 3-годишните деца все още са малки деца с незрели мозъци.

  • Те не са малки възрастни.
  • Те все още са непостоянни.
  • Те все още са склонни към гняв, отказ и избухвания.
  • Те все още имат талант за разрушения.

 

Няма да повярвате, но ... типичното тригодишно започва да разбира някаква основна логика! Това означава, че те могат да започнат да разбират част от обясненията "защо нещо се случва". А това означава,  че те могат да започнат да участват в решаването на проблеми.

Това, което всички чакахме!

Какво означава това за вас, на практика? МНОГО.

  • Можете да започнете да подтиквате детето си да участва в процеса на вземане на решения и да му помогнете да се научи да стане част от решението, когато възникнат проблеми.
  • Можете да задавате въпроси.
  • Можете да давате примери с приятелите му.
  • Можете да се надявате – стискайте палци! – на мирни игри с другите деца!

Но нека да не прибързваме.

Ще има стари и познати проблеми - гнева или стеснителността от предишната година не изчезват магически с третия рожден ден на детето ви.

Ще възникнат нови проблеми. С възможността да създават приятелства идва способността за нехаресване. Комуникацията с нови хора крие риск от научаване на „лоши“ думички и изрази. С възможността за споделяне идва осъзнаването, че то не винаги е забавно.

Всичко, което се случва тази година, е напомняне, че поведенческото развитие е се случва на етапи - напредъкът често е последван от някои отстъпки и нови препятствия. Имайте предвид, че всичко е нормално - точно така детето расте.

 

В допълнение към развиващия се капацитет за логика, социалният живот на 3-годишна възраст също претърпява голяма промяна тази година. Тази промяна е най-лесно видима в пространството за игри.

Тригодишните деца като цяло харесват други деца – основна разлика с едно- и двугодишните. Техните социални взаимоотношения са все още относително базови и опростени (а много от тях все още предпочитат компанията на възрастни), но те започват да показват истински ентусиазъм, че са около други деца.

Около 3-годишна възраст започва преходът от паралелната игра към кооперативната игра. Някои от 3-годишните може дори да развият приятелства. В същия дух, 3-годишните обикновено са по-заинтересовани един от друг, отколкото от конкретни обекти / дейности.

Докато децата навъртят 3,5,г. те всъщност няма да играят сами, когато са в група. Докато едногодишните и 2-годишните не са си взаимодействали много по време на паралелната игра, ако виждате, че 3-годишните не играят заедно, това може да се дължи на факта, че някои от тях умишлено изключват друго дете. (Да, тези неща започват в предучилищна възраст, а не в средното училище). За съжаление, това е нормално.

Повечето 3-годишни деца ще играят в малки групи (два до три деца) и тяхната игра се развива бързо през годината. Две 3,5-годишни деца могат да играят много по-сложни игри, за по-дълъг период от време, в сравнение с две тригодишни деца. Да, шест месеца  са от голяма значение за тази разлика!

 

Те също ще започнат да говорят помежду си. Техните "разговори" могат да бъдат кратки, самоиннициирани или мимолетни, но въпреки това диалогът им се разширява. Всъщност повечето започват да предпочитат да говорят с други деца, вместо да говорят с възрастни. И сериозно, ако можете, да слушате някои от разговорите им - те са безценни!

Може също да забележите, че егоцентризмът от предходната година започва да намалява, тъй като те започват да показват потенциала за споделяне (ключова дума: потенциал! - не очаквайте споделянето да бъде последователно изпълнение). Тригодишните може дори да започнат да проявяват щедрост, да се съгласят да се редуват и да проявят интерес към решаване на спорове за собственост, за разлика от проявяването на интерес да си присвояват взаимно играчките, когато пожелаят.

Тъй като те се интересуват повече от другите деца, способността на 3-годишните да изпитат емпатия също нараства. Те са любопитни един за друг като индивиди и ще започнат да проявяват интерес към това, което вършат другите деца (а понякога дори възхищение).

Мда! В сравнение с втората годинка, третата може да бъде невероятна!

 

Източник: https://www.lucieslist.com

 

Коментари

Neutral avatar

Подобни статии


Нашите спонсори

Нашите партньори