Bulgaria
info@babyspace.bg 359 2 489 94 92
2019-11-28 09:59:13 +0200 Приказките и тяхното четене следва да бъдат неразделна част от ежедневната ни програма с детето. Как да разказваме приказки?

Как да разказваме приказки?

Как да разказваме приказки? 470 900
Приказките и тяхното четене следва да бъдат неразделна част от ежедневната ни програма с детето.

Традиционните приказки започват обещаващо с фразата "Имало едно време" и завършват с оптимистичното "И те заживели щастливо завинаги." Между тези две фрази има много различни послания и облаги за младите читатели.

Що се отнася до разказването на историята на детето, имате следните възможности: да разказвате по памет или да четете дословно.

При първия вариант вие импровизирате, без да имате книгата пред себе си. При втория четете дословно пред детето.

 

Изкуството на разказването на истории

За да стане специален разказът, той трябва да е съпроводен с любовта и нежността на разказвача. Дори историята да е малко плашеща и страшна за детето, всичко може да се преодолее с любов и нежност.

 

Как да четем или разказваме приказки

  • Изпитайте радостта, страха, несигурността и вълнението на всеки герой, без значение дали е добър или лош. Чрез тази идентификация същите чувства ще бъдат прехвърлени и към слушателя.
  • Няма нужда да викате или да носите смешни шапки. Оставете тези техники на тези, които не могат да изградят по друг начин връзка с публиката си.
  • Не си позволявайте да четете за първи път приказката в момента на презентацията ви пред детето. Отделете си малко време преди да започнете повествованието, за да се подготвите.
  • В случай, че четете приказка директно от книгата, първо се уверете, че езикът и съдържанието в нея са богати, а не опростени и „детински“.
  • Изберете време и място. Някое спокойно и слабо осветено ъгълче на дома ви в тих момент от деня. Определете мястото и времето на разказване или четене. Не забравяйте, че децата обичат да чуват любимите си приказки по повече от веднъж, така че отделете достатъчно време.
  • След като приказката свърши, не казвайте нищо. Само тишината е в състояние да изведе в съзнанието на детето символите на приказката, да засили връзката му с вас, да усети нежността, която сте вложили в разказа си. Всяко друго действие превръща родителя в учител, а детето - в студент и разклаща и опорочава отношенията на обич и доверие.

 

Часът за приказки

Приказките трябва да са неразделна част от ежедневната ни програма с детето. Добре е да има конкретен час за тяхното разказване. Това ще е времето, което ще се в символ на всички добри и лоши събития от деня, в часа на размисъл, на безстрастно отчитане на случилото се.

 

Има ли подходящ час за четене на приказка?

Няма подходящо време за четене на приказка. Обикновено най-удобни са следобедните часове или вечер преди лягане. Преди детето да заспи обаче, не можем да разказваме страшни приказки (те със сигурност са необходими, но по друго време).

 

Как да изберете приказките?

Никога не трябва да избирате приказки, само защото вие ги харесвате, защото са рекламирани по телевизията или защото са модерни. Направете избора заедно с детето. Така не само то ще е доволно, но и връзката ви ще се заздрави допълнително.

 

Има ли неуместни приказки и детски книги?

Всички приказки и книги, които не завършват щастливо могат да се считат за неуместни. Приказките с нещастен край не са подходящи за деца под 12-годишна възраст. Търговските книги, използващи телевизионен тип език също са неподходящи.

Има случаи, в които възрастта, която е посочена на гърба на книгата като най-подходяща, не е много надеждна. Най-доброто място, където можете да получите критерии за подбор, са обществените детски библиотеки. Там ще научите най-добре за какво да следите следващия път, когато отидете в книжарницата.

 

Какви са предимствата на приказките?

  • Забавление: Детето се научава да се забавлява от ранна възраст чрез използването на красив и изпълнен с въображение език.
  • Страхове и фобии: В течение на сюжета на историята и благодарение на неизбежната битка между доброто и злото, детето се уверява, че дори и на пръв поглед най-малкият и незначителен герой, с помощ и правилни действия, може да се справи с огромни проблеми и дори с дракони!
  • Емоционално задоволство: След като героят или героинята, след всички перипетии и приключения, достигнат до емоционално облекчение и истинска радост, детето, заедно с тях, изпитва същите чувства.
  • Въображение: Символите и думите в приказката, заедно с образите и звуците, които изграждаме, разказвайки я, развиват въображението на детето и способността му за създаване на сюжети.
  • Връзка между родител и дете: Докато четем или разказваме на детето, ние виждаме всичките му реакции, то разкрива пред нас страховете си. А това ни кара да го разбираме по-добре и засилва връзката ни с него.
  • Ценности: Децата започват да изпитват все по-голяма увереност в моралните и социалните си ценности.

 

Коментари

Neutral avatar

Подобни статии


Нашите спонсори

Нашите партньори