Темата представи Наталия Кирилова за „Академия за родители“.
Наталия Кирилова е изпълнителен директор на списание „Здраво дете“ и списание „Практическа педиатрия“. Член е на управителния съвет на Асоциация „Родители“. От няколко години поддържа връзките с обществеността на Българската педиатрична асоциация. Има дългогодишен опит в сферата на детското здравеопазване и образование. Вярва, че здравето на децата е най-ценното нещо в живота на родителите. И още – че то е не просто отсъствие на болест, а състояние на пълно физическо, психическо и социално благополучие. Смята, че един от най-важните проблеми на българското детско здравеопазване е липсата на добра комуникация между специалистите, родителите и малките пациенти.
Какво е важно преди и по време на посещението ни при педиатъра?
Предварително планирайте срещата си с педиатъра, когато е с цел консултация. Съобразете се с режима на хранене и спане на детето, така че то да се чувства максимално спокойно и прегледът да протече по най-добрия начин. Запишете всичките си въпроси предварително, за да сте сигурни, че няма да пропуснете някой по време на прегледа. Консултация на живо е много по-добре от консултация по телефон.
Важно е родителят да е спокоен, да се отнася с уважение към педиатъра, така че да няма ненужно напрежение по време на прегледа.
Препоръчително е детето да ходи на педиатър с майка си или баща си, за да може информацията да идва от първо лице.
Бъдете подготвени с вода, храна, някаква любима играчка, за да не се изнервя детето, ако се наложи да чакате пред кабинета. Не го обличайте с дрехи, които трудно се събличат.
Бъдете честни с педиатъра. Разкажете му подробно колко спи детето, как се храни, дали сте му давали някакви медикаменти, препоръчани от друг специалист, и пр., за да може той да даде максимално добра диагноза. Преди да напуснете кабинета, се уверете, че сте разбрали всичко.
Повече по темата можете да научите от лекцията на Наталия Кирилова:
Коментари