Bulgaria
info@babyspace.bg 359 2 489 94 92
2019-01-09 17:01:18 +0200 Ако децата получават всички отговори наготово, ако родителите им отнемат възможността им да мислят за себе си, то те няма да успеят да формулират въпроси за себе си на по-късен етап от възрастта си. Да превърнем детското любопитство в подход към рационалното мислене

Да превърнем детското любопитство в подход към рационалното мислене

Да превърнем детското любопитство в подход към рационалното мислене 470 900
Ако децата получават всички отговори наготово, ако родителите им отнемат възможността им да мислят за себе си, то те няма да успеят да формулират въпроси за себе си на по-късен етап от възрастта си.

Да подпомогнете децата да изследват последиците от своя избор е много по-различно от налагането на последствия върху тях. Изследването приканва за участието на децата да мислят за себе си и да разберат последствията от избора си, да решат какво е важно за тях и как да постигнат това, което искат. Крайният резултат се фокусира върху решението на проблема, вместо да се фокусира върху последствията.

Налагането на последствия често предизвиква бунт и отбранително мислене, а не разсъдливо мислене. Ключът към подпомагането на децата е да спрете да им казвате какво да правят и да започнете да задавате въпроси, които стимулират любопитството и разсъдливото (познавателно) мислене.

Твърде често възрастните казват на децата какво се е случило, каква е причината това да се случи, как детето трябва да се чувства за това, какво трябва да научи детето от него и какво трябва да направи детето. Много по-ефективно и окуражаващо е, когато питаме какво се е случило, какво мисли детето, че е причинило случката, как детето се чувства по повод това, какво е научило детето, какви идеи има детето за това как да се справи с проблема или как детето може да използва каквото и да е научило в бъдеще. Това е истинският смисъл на образованието, което идва от латинската дума educare, което означава да се нарисува. Твърде често възрастните се опитват да "налеят" знания в детската глава вместо да стимулират децата да учат, а след това се чудят защо децата не усвояват нови знания.

 

Източник: https://www.positivediscipline.com/

 

Коментари

Neutral avatar

Подобни статии


Нашите спонсори

Нашите партньори